Wednesday, April 9, 2014

Memasak Terapi Diri

Saya adalah seorang isteri yang suka mencuba pelbagai resepi masakan...utk itu terhasillah blog masakan utk saya berkongsi resepi masakan yg saya masak setiap hari..dari pelbagai jenis masakan..suami  dan keluarga saya suka masakan yang saya hidangkan...hihihihi(naik lif jap)..saya paling suka bila masakan yg saya masak habis dimakan...hilang rasa letih dan peluh bila memasak...Banyak masakan kampong yg saya masak ambik dari resepi bonda tercinta Pn Jaharah..Bonda saya memang power bila memasak..ramai yg puji..sampaikan ada yg menempah masakan ...tiba2 teringat pulut kuning dan rendang ayam ...memang sedap ...kadang2 lupa yg saya tengah berdiet...kalau yg western dari majalah atau kawan2 di blog atau fb.....banyak membantu saya untuk ketung ketang didapur...Ini baru permulaan untuk berjinak2 dgn blog masakan yg dapat membantu rakan2 semua berpeluh2 didapur...tapi hasilnya terseyum lebar dgn perut yg penuh...gendang gedut tali kecapi ...kenyang perut suka hati...hahahahahahaha...akak suka...lepas kenyang boleh tido ...zzzzzz..yg nie x boleh ikt sebab membahayakan kesihatan....Masak adalah terapi diri bagi diri saya yg sentiasa sibuk dgn tugasan harian...mejadi pekerja,menjadi pelajar,menjadi isteri ...Apa yg dimaksudkan dengan terapi ialah..bila saya memasak macam satu seni jer...hahhahaha...habis berseni boleh dipersembahkan hingga menjadi santapan untuk seisi keluarga..

No comments:

Post a Comment